Cara tukar templete designer ke blogskin

Assalamualaikum and annyeong haseyo ! saya nak bagi tuto lagi.. :) macam mana nak guna blogskin ..
oke.. actually pakai blogskin ni senang je .. cuma saya peringatkan.. sape yang bermain dalam dunia blogskin ni.. korang kena pandai dalam pakai code ! ..  jangan nanti menangis tak berlagu sebab tak reti.. even korang *new bie* tak tahu pasal code.. saya akan sedia membantu .. -cewah ayat tak boleh pakai- ..  saya akan update banyak-banyak tuto about blogskin :)
bagi saya,saya dah terbiasa dengan blogskin.. jadi tak ada lah regret eh .. :)

okayy ikut stepp ni .. :)

1. first .. korang  pergi sini dulu CLICK
2. korang pilih la bentuk macam mana yang korang suke.. korang berkenan di hati,.. dah dapat satu .. ?
3. korang scroll bawah .. korang ade nampak tak perkataan BLOGGER MAIN ?? oke.. click ..
nnti dia akan keluar bende ape ntah .. 'open with' kott.. and korang takyah ragu-ragu click jea yes !
4.. dia akan download something.. tunggu hingga dia keluar notepad and keluar code blog yang korang pilih tu..
___________________________________________________________________________________
ni macam mana nak masuk ke blog korang pulak.. kan sebelum ni korang used templete designer kan ? so.. korang tekan template .. lepas tu korang scoll mouse korang hingga ke bawah ..  korang akan jumpe ..
-Revert to classic templates 
5 okayy click .. and bawah tu nnti dia akan keluar code.. tu code yang korang punye dulu.. 
6.korang delete tu semua.. 
7. gantikan dengan code yang korang pilih dari blogskin tadi tu .. :)
  okayy :) selamat mencuba .. :) 
sorry saya tak sediakan gambar so,susah nak faham .. :) tapi sila baca betul-betul.. confirm faham .. :)

No comments :

Post a Comment

Assalamualaikum and hi ,mind to drop your comment or opinion here .:D

ariexxn