Diploma nak sambung overseas ?


Continue ...

Lepas ustaz bgi pendpt mcm tu , ustaz continue lgi. Dia ckp, kalau contoh kami (budak diploma) yang nak further study dekat overseas , boleh. Iaitu dengan cara

1.selalu check google berkenaan university luar ngara yg ada course kita. Cthnya kalau nk smbung lawyer , check dkt university harvard ke misalnya..

2. Hantar email kpd dyorg utk pemohonan/rayuan beserta dgn kelayakan yg ada skrg ni .
Cthnya dgn result diploma lah.

Ustaz dulu dia ckp yg dia dpt tawaran utk smbung luar ngara , tapi dia tak pergi sebab tak dpt biasiswa.

And of course la bila ustaz ckp mcm tu, automatically aku teringat dekat teme abdullah yg smbung overseas tanpa apa2 biasiswa.

Hahaha...  Hmm,, macam mana lah dia tekad and boleh survive and berjaya sampai skrg. Seriusly aku nak jadi macam dia. Aku tak nak main2 bljr lgi. Aku nak berjaya macam dia. Dia mmg inspiration aku and dia mmg role model aku. Hmm 😊😊

No comments :

Post a Comment

Assalamualaikum and hi ,mind to drop your comment or opinion here .:D

ariexxn